A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Сквирської міської ради

Методичні рекомендації щодо проведення у 2018/2019 н. р. свята останнього дзвоника у закладах освіти Київської області

Дата: 14.05.2019 20:57
Кількість переглядів: 404

Фото без опису

Свято останнього дзвінка – це день яскравих вражень та емоцій, підбиття підсумків, святкування перемог, визначення життєвих орієнтирів, очікування літнього відпочинку.

 

Для більшості школярів останній дзвоник – прихід літніх канікул, відпочинку, цікавих подорожей. Цей день наповнений різноманітними святковими подіями: звучать привітання для учнів та їхніх батьків, вчителів, це день посмішок, це свято школи і громади. Особлива увага приділяється, звичайно, випускникам. Останній дзвінок для них – значна подія символічного закінчення навчання та прощання зі школою.

Це свято є як спільним для всіх, так і особистим для кожного. Це свято учнів, учителів, батьків, свято, яке об’єднує всі покоління. Тому особливо цінно, щоб воно запам’яталося як важливий, хвилюючий, яскравий день, наповнений цікавими іграми, веселощами, забавами, спогадами про найцікавіші й найважливіші моменти шкільного життя. Важливо обрати такий формат проведення свята, який сподобається учням, адже все, що відбувається робиться для них. Необхідно так організувати роботу, щоб кожен учасник освітнього процесу відчув свою значимість  і причетність до цієї події.

Кожна школа, район, місто, село має свої особливі традиції його проведення, своє бачення і підходи: привітання випускників, вітання друзів, побажання вчителів, батьків, учнівського самоврядування, шкільний вальс, фінальна пісня або гімн школи, церемонія Останнього дзвоника тощо. Вибір залишається за закладом. Важливо максимально використати виховний потенціал школи, культурно-освітніх, позашкільних, спортивних закладів, громади села, районного центру, міста та залучити до участі у проведенні останнього дзвоника представників міжнародних, громадських організацій, науки й культури, державних установ, волонтерів, батьків.

У процесі підготовки до свята доцільно звернути увагу на такі поради:

  1. Насамперед, необхідно вивчити і врахувати думку учнів щодо формату та змісту його проведення, залучити їх до безпосередньої реалізації  ідей.

Для цього можна використати різноманітні методики збору ідей, а саме:

 

«Мозковий штурм».

Це один із найбільш популярних методів пошуку рішень. Учні разом замислюються, як вирішити певне питання. Організовуючи мозковий штурм, потрібно знати, що основним принципом цього методу є те, що він служить лише для генерування максимальної кількості ідей. Не використовується для оцінки цих ідей, а тим більше для вибору рішення.

Відповідно, варто пам`ятати про наступні моменти.

На початку зустрічі задайте питання, на яке разом будете шукати відповідь. У цьому випадку, питання буде присвячене формі та змісту проведення останнього дзвінка.

Проведення мозкового штурму. Оберіть особу, яка буде вести мозковий штурм. Вона повинна бути рішучою, звертати увагу на те, щоб кожен учасник міг висловити свою думку, щоб ніхто не домінував під час зустрічі, не критикував ідей, не поводив себе агресивно стосовно інших учасників. Ведучий повинен трактувати усіх однаково. Він повинен також задавати додаткові питання, які заохочують до висловлювання. 

Свобода висловлювання. Це важливий принцип мозкового штурму – кожен повинен почуватись вільно.

Принципи проведення. Кожен може висловитись. Ніхто нікого не перериває, не коментує і не оцінює пропозиції інших; усі думки та ідеї однаково важливі, навіть найбільш «шалені»; усі висловлювання записуються на плакаті у такому вигляді, в якому були запропоновані, без змін.

Про принципи поінформуйте на початку, найкраще, якщо вони будуть записані і висітимуть на видному місці.

Підсумування. Варто впорядкувати ідеї та вибрати декілька найбільш влучних варіантів рішень. Із цією метою після мозкового штурму постарайтеся згрупувати ідеї. Знайдіть їх спільні риси, з кількох схожих варіантів рішень спробуйте створити один, який буде об`єднувати важливі риси їх усіх.

 «Навчання 365».

Метод застосовується для генерування максимальної кількості ідей у великих групах (біля 20-30 осіб).

Учні об’єднуються у шість груп. Кожна повинна нараховувати біля п`яти осіб. Потім ведучий представляє питання, наприклад «Яким чином відзначати свято останнього дзвоника в школі?».

Кожна група підготує три пропозиції. За визначеним сигналом (наприклад «Ідея!») групи передають свої варіанти наступній групі, яка також дописує три інших варіанта рішень (повинна ознайомитись із варіантами рішень попередніх груп). Дописувані пропозиції не можуть повторювати попередньо запропонованих. Такі дії відбуваються стільки разів, скільки є груп. В кінці кожна з команд представляє зафіксовані на своєму аркуші ідеї. Ті, які будуть визнані учнями досить цікавими запишіть на плакаті. Їх можна обговорити додатково. Таким чином буде створено список пропозицій.

«Форум ідей та думок».

Має бути створений у популярному місці школи. Кожен зможе представити в ньому свою позицію стосовно обраної теми.

Місце для розміщення думок та ідей повинно бути легко доступне та помітне. Кожен учень/учениця повинні мати можливість ознайомитись з пропозиціями авторства своїх колег та подруг.

Варто конкретно визначити час, коли будете збирати таким чином інформацію. Слід обов`язково нагадати усім учням правила використання Форуму (повага до пропозицій інших осіб, дотримання теми, толерантне та ввічливе висловлювання). Запишіть їх та розмістіть на видному місці.

Думки та ідеї можна представити різними методами. Можуть бути просто записані, або намальовані, представлені як комікс, фотографії або якимось іншим методом. Якщо придумаєте кілька варіантів рішення проблеми або методу задоволення потреб можете довідатись, які з них на думку учнів є найкращими. З цією метою організуйте голосування/ референдум.

Для урізноманітнення такої роботи з учнями можна також використати:

Шпагат із питаннями. Координатори формулюють питання, а молоді люди прикріплюють свої відповіді.

Стіну, що говорить. До стіни (важливо, щоб усі мали до неї легкий доступ) кріпимо аркуш великого паперу з написом, який розміщений нагорі: «Стіна, що говорить» і запитанням, на яке шукаємо відповідь.

Скриньки думок/ідей стосовно якоїсь проблеми. Їх можна одночасно розмістити в кількох місцях, так, щоб зібрати думки різних спільнот. Скриньки, так само, як інші методи варто постійно презентувати, тобто забезпечити, щоб хтось надавав інформацію стосовно того, навіщо вони виставлені та як їх використовувати. Варто біля скриньки розмістити інформацію, яка заохочує користуватись скринькою.

  1. Пропонуємо використовувати активні форми та методи роботи для урізноманітнення проведення свята:
  • масові танці, флешмоби;
  • сипілки – демонстрації пісень, де будь яке слово чи дія по тексту музичної композиції можна показати тільки за допомогою рухів рук, ніг, голови чи міміки;
  • квести (фото, спортивний, екстремальний, фільмоквест);
  • конкурси дружніх шаржів;
  • складання листів майбутнім випускникам;
  • розважальні майданчики: театральна гра-вистава, караоке на майдані, сімейні спортивні розваги, конкурс малюнків на асфальті, музична родинна естафета, танцювальний марафон, циркова вистава тощо;
  • інсценівки-спогади, фрагменти із шкільного життя, номери художньої самодіяльності, доброзичливі гуморески, музичні портрети класних керівників, улюблених вчителів;
  • презентації фотогалерей, щоденники, записи-спогади класних керівників, інтерв’ю;
  • конкурс малюнків, присвячених випускникам;
  • виставки досягнень учнів;
  • наукові пікніки – презентації, того, що навчилися за рік чи шкільні роки;
  • світлові шоу-презентації тощо.
  1. У ході підготовки до проведення урочистих заходів необхідно передбачити:
    1. Використання Державної символіки (Герб, Прапор, Гімн України) у порядку, встановленому чинним законодавством.
    2. Дотримання заходів безпеки.
    3. Розроблення сценарію свята, плану руху та розташування школярів у визначеному місці.
    4. Організацію та зміст роботи запланованих активностей.
    5. Планування проведення та розроблення змісту окремо для певних вікових категорій або за тематикою (якщо кількість учасників/учасниць свята є достатньо чисельною для проведення тих чи інших форм).
    6. Оформлення подвіря школи, вулиць святкової ходи, центральної площі, стадіону, парку.
    7. Широке інформування громади  району (міста) про проведення урочистих заходів і висвітлення в засобах масової інформації матеріалів про організовані події.

 

 

За матеріалами сайту КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень