A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Сквирської міської ради

Науково-практична конференція «ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ТА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ ВИКЛИКІВ»

Дата: 03.06.2022 12:55
Кількість переглядів: 77

2 червня 2022 року відбулася науково-практична конференція «Виховання дітей та учнівської молоді в контексті сучасних соціокультурних викликів». Співорганізаторами заходу стали: Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», відділ освіти Сквирської міської ради Київської області. Науково-практична конференція проводилася у форматі онлайн.

Мета науково-практичної конференції – обговорення та пошук шляхів удосконалення виховного процесу в сучасних соціокультурних умовах; з’ясування ефективних форм, методів, технологій виховної роботи, зокрема в процесі викладання навчальних дисциплін; визначення способів підвищення дієвості сучасного сімейного виховання, підготовки учнівської молоді до відповідального батьківства. 

Науково-практична конференція працювала за такими напрямами: 1. Особливості виховання дітей та учнівської молоді в різних соціально-виховних інституціях. 2. Виховний потенціал навчальних дисциплін. 3. Проблеми сучасного сімейного виховання. Формування готовності учнівської молоді до відповідального батьківства.

У роботі конференції взяли участь понад 70 науковців, викладачів закладів вищої та післядипломної педагогічної освіти, практичних працівників освітянської сфери.

Модераторами заходу були: Шахрай Валентина Михайлівна, завідувач лабораторії інституційного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, доцент; Плівачук Катерина Володимирівна, доцент кафедри суспільно-гуманітарної освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат педагогічних наук, доцент, заслужений вчитель України.

Із вступним словом до учасників конференції звернулися: Канішевська Любов Вікторівна, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор; Мірошник Світлана Іванівна, завідувач кафедри суспільно-гуманітарної освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат педагогічних наук; Заболотний Олександр Вікторович начальник відділу освіти Сквирської міської ради Київської області, заслужений учитель України. Вони зосередили увагу на викликах, що породжені російською агресією проти України, зокрема світоглядних, комунікативних, екологічних, наголосили на змінах у підходах до виховання в умовах російсько-української війни та наукових досліджень виховної проблематики.

З доповідями, в яких розкривалися різноманітні аспекти сучасного виховання, використання з цією метою сучасних педагогічних форм, методів, технологій, виступили: Канішевська Любов Вікторівна, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, головний науковий співробітник лабораторії інституційного виховання, доктор педагогічних наук, професор; Шахрай Валентина Михайлівна, завідувач лабораторії інституційного виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, доцент; Гончар Людмила Вікторівна, головний науковий співробітник лабораторії інституційного виховання Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник;  Плівачук Катерина Володимирівна, доцент кафедри суспільно-гуманітарної освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат педагогічних наук, доцент; Перерва Володимир Степанович, доцент кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», кандидат історичних наук; Волинець Ірина Миколаївна, старший викладач кафедри педагогіки і психології дошкільної та початкової освіти КЗ КОР «Білоцерківський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж», кандидат педагогічних наук, доцент; Гаврилюк Валерій Юрійович, методист відділу виховної роботи та позашкільної освіти, викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»; Хвиль Леся Юріївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, Горобіївський навчально-виховний комплекс «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад дошкільної освіти» Сквирської міської ради Київської області; Сич Василь Михайлович, директор Сквирського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №3 імені Петра Тисьменецького, кандидат психологічних наук, доцент; Шульга Світлана Олександрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Сквирського ЗЗСО I-III ст. №3 імені Петра Тисьменецького  Сквирської міської ради Київської області.

Під час конференції обговорювалися питання: національно-патріотичного виховання дітей та молоді, його засобів, технологій, напрямів; сучасного сімейного виховання; налагодження партнерської взаємодії закладу освіти та батьків; важливості підготовки учнівської молоді до майбутнього сімейного життя та батьківства; використання виховного потенціалу навчальних дисциплін, насамперед в контексті ідей Нової української школи тощо.

Наприкінці науково-практичного заходу було обговорено і схвалено рішення конференції.

За результатами конференції буде підготовлено збірник матеріалів.

 

Рішення

Всеукраїнської науково-практичної конференції

«Виховання дітей та учнівської молоді в контексті сучасних соціокультурних викликів»

(2 червня 2022 року, Київ-Біла Церква).

Сучасна соціокультурна ситуація, що складається під впливом російсько-української війни, вимагає зміни акцентів у вихованні дітей та учнівської молоді. Виховний процес має бути адекватною педагогічною відповіддю на виклики, що породжені зухвалою агресією Росії. Вони проявляються, зокрема, у значній психологічній травматизації дітей, молоді та дорослих, територіальній роз’єднаності вихователів і вихованців, необхідності вчитися і працювати переважно в дистанційному режимі, що послаблює безпосереднє спілкування вчителя і учня, сімейній нестабільності тощо.

Конференція «Виховання дітей та учнівської молоді в контексті сучасних соціокультурних викликів» організована з метою пошуку шляхів, засобів та методів педагогічної відповіді на виклики, проблеми, що виявилися в сучасних суспільних умовах.

У конференції взяло участь понад 70 учасників з наукових та освітніх установ (Інститут проблем виховання НАПН України, КНЗ КОР «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів», Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Національний педагогічний університет імені Михайла Драгоманова, Поліський національний університет, заклади загальної середньої освіти Сквирської міської ради Київської області, м. Білої Церкви тощо)

Учасники конференції прийшли до таких висновків.

  1. Доповіді, підготовлені та проголошені на конференції, містять цінні ідеї щодо здійснення виховного процесу в сучасних соціокультурних умовах, розроблені на належному науково-методичному рівні, мають практичну спрямованість та потребують широкого застосування в освітній діяльності.
  2. Необхідно посилити та удосконалити пошук ефективних форм, технологій, методів виховання в різних соціально-виховних інституціях (заклади загальної середньої освіти, позашкільної освіти, дошкільної освіти тощо), зокрема в напрямі національно-патріотичного виховання, залучення дітей та молоді до культурних надбань рідного народу, виховання пошани до історичних здобутків української нації та бажання їх розвивати і примножувати.
  3. Акцентувати увагу на виховному потенціалі навчальних дисциплін, їх ціннісній основі, важливості досліджень щодо виховної дії на школярів процесу навчання, розвитку їх компетентностей, зокрема соціальної, громадянської, культурної, комунікативної тощо.
  4. Підтримати ідеї щодо особливої важливості на сучасному суспільному етапі повноцінного сімейного виховання, активізації партнерства закладу освіти і сім’ї, доцільності підготовки учнівської молоді до майбутнього батьківства, що передбачає її ознайомлення з основами сімейної педагогіки і психології, оволодіння навичками догляду за дітьми та їх виховання.
  5. Вважати необхідним, для належного здійснення сучасного виховного процесу та обґрунтування шляхів його удосконалення, налагодження тісної, продуктивної співпраці між представниками педагогічної науки, викладачами закладів вищої та післядипломної освіти, педагогами-практиками.


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень